onsdag 16 december 2015

Inverterad ålderskris

Jag har en liten personlighetskris, en inverterad ålderskris. Jag känner mej helt enkelt lite för ung. Jag är snart klar med mina studier och sedan borde jag ju egentligen börja jobba. Men med vad?

Jag känner mej inte alls redo. Känner inte att jag alls blivit smartare på dessa år. Jag har lärt mej en massa jag inte kunde tidigare, men jag vet fortfarande inte vad jag skall göra med all kunskap. Jag gör reklam för mattainsten med jämna mellanrum och brukar då citera en av våra lektorer som alltid pratar om vår 0%-iga arbetslöshet. Det finns tydligen jobb för matematiker, men var? Vad gör vi? Hur?

Jag är inte helt redo ännu. Trots att jag borde vara det. Jag känner mej pytteliten. Jag är relativt redo att ge mej ut i arbetslivet som lärare, men jag måste erkänna att tanken på att vara en 22-årig lärare till 18-åringar gör mej lite nervös. Men som matematiker, nä där har jag nog ännu lite kött på benen att hämta någonstans ifrån innan jag är redo.

Kanske vi kör det här i stället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar