måndag 14 december 2015

Aldrig mer

Aldrig mer behöver jag pränta in matematiska koncept jag inte förstår och försöka tillämpa dem i matematiska rum jag inte förstår. Aldrig mer behöver jag se pappret med trigonometriska formler skrivet på 60-talet (på maskin!) och aldrig mer behöver jag, i sista sekund, lära mej ett bevis utantill.

Jag har gjort min sista kurs på matematikinsten. Alla studiepoäng som inte sitter i gradun har nu ramlat in. 270 sp sitter och väntar på att gradun skall bli färdigskriven. Nu återstår pedagogiken, men den är egentligen utanför min magister så just idag tänker jag inte räkna med dem.

Idag är jag bara lycklig över att ha det över. I morgon tar vi itu med det lilla faktum att jag inte ännu känner mej redo för vad ett arbetsliv inom matematik skulle föra med sig. I dag firar vi med pannkaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar