måndag 9 november 2015

Oh the rain

Det har varit så fint väder denna höst att jag nästan glömt varför jag inte gillar höst. Men just när jag kom in från halv timmes promenad med hunden kom jag ihåg varför.

Det är ju så förbenat vått! I och för sig har jag tack vare min blivande man en hel arsenal av vattentäta kläder nu för tiden, men i stället för att vara genomvåt då jag kommer från promenaden är jag genomsvettig och klibbig av att ha motionerat i en vattentät bubbla. Och det regnar fortfarande. Snett regn rakt in i näsborrarna. Våta droppar som blöter ner ansiktet, rinner ned för näsan och kyler ner mej.

Och sedan är Capet genomvått. Och luktar blöt vovve. Eller blött ylle. Och så är han våt, fortfarande ett par timmar senare när han kryper upp i famnen.

Jag gillar alltså inte höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar