måndag 9 november 2015

En liten uppdatering

Sedan jag senast skrev har det hänt ett par grejer här. Vi har fått en lägenhet i Vasa och således på riktigt påbörjat vår flytt. Allting blev plötsligt väldigt reellt. Om två månader kommer vi att bo i Vasa. Jag har aldrig bott längre än 100 km från Västra Nyland. Tanken på att ta allt mitt pick och pack och nu förflytta mej långt hemifrån är ganska främmande.

Schemat för kommande veckor har också klarnat lite. Vi skall på praktik i några veckor och det skall bli riktigt spännande. Sista kurserna går på också. Vi har en ny lektor som visat sig vara riktigt bra så det är uppfriskande att vara på hennes lektioner emellanåt. Och vår hiskeligt svåra kurs, den där mardrömmen, knogar på på samma obegripliga nivå som vanligt.

Dock fick jag tillräckligt många poäng i första delförhöret för att sitta relativt säker inför det andra, så jag hoppas hoppas hoppas på att skrapa ihop tillräckligt mycket i del två för att mardrömmen skall vara över. Graduns längd har också ökat med någon sida lite nu som då, just nu har jag kanske 1/4 renskrivet.

Så det går riktigt bra just nu, trots regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar