måndag 8 juni 2015

Kroatien - dag 1

I slutet på maj for min kompis Jenni och jag iväg på resa till Split i Kroatien. Vi bestämde oss i januari för att vi definitivt behövde både en morot och en potentiell belöning för våra kandidatavhandlingar så vi bokade en resa. Vi fick färdigt våra avhandlingar, så resan blev en belöning. Jag, som haft lite bloggtorka en tid, tänkte nu dela med mej av lite bilder eftersom jag, för en gångs skull, verkligen tog bilder!

Dag 1:

Jag hade inte min kamera med mej första dagen så jag tog bara någon bild med telefonen. Vi stötte på en liten sångensamble i det Diocletianska palatset nära hostellet.

 Såg en arbetande hund

 Kikade på andra turister

Till dagen hörde även en första resepizzan, en liten klättring upp för en sluttning för att titta på utsikten, en liten tur i Splits gamla stad och en middag på kvällen. Efter vårt löjligt tidiga flyg somnade vi sedan gott på vårt lilla söta hostell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar