torsdag 4 december 2014

Jag fick en uppenbarelse

Jag vet nu! Jag kom på det!

Under hösten har L varit helt fixerad vid en indelning av personlighetstyper som han hittade. Testet har cirkulerat bl.a. på Facebook och folk har ivrigt testat sig. L kom fram till att han är typ INTJ. Och att jag är typ ENFP. Jag har vid det här laget glömt vad alla bokstäver står för, men den stora poängen är att E står för extrovert (jag) och I för introvert (L). L har lärt sig så mycket om sig själv denna höst, saker som jag förstod redan för 3 år sedan ungefär.

Vad vi i alla fall båda kanske har lärt oss är att INTJ:s är extremt introverta. Och att de tänker aaaaaaldeles för mycket på allting. Analyserar, funderar och framför allt argumenterar med sig själv. Så jag får aldrig vara med på argumentationerna. Vilket jag inte är helt överlycklig över.

I går fick jag plötsligt en uppenbarelse. Jag insåg vad det egentligen är jag bor med. Jag bor med L, Capo och L:s hjärna. Det är som ett evighetslångt triangeldrama. Varje gång jag vill göra något eller fungera på något så måste jag liksom övertyga hjärnan också. Så nu när jag upptäckt detta skall jag försöka lära mej att kontrollera denna hjärna, så att jag får som jag vill =D

2 kommentarer:

  1. Var hittar jag dessa test?! :D

    SvaraRadera
  2. Här exempelvis:
    http://www.16personalities.com/intj-personality

    SvaraRadera