onsdag 17 december 2014

Flyttkaos - del 1

Så. Vi flyttar alltså. Vi har visserligen vetat länge att vi skall flytta, men det kom dock ändå som en överraskning att vi faktiskt skall FLYTTA. Med allt vad det innebär. Sedan hade vi ju tenter förstås, och allt möjligt annat. Men nu sitter vi i nya lägenheten med pannkaka i magen och ömmande muskler.

På måndag och tisdag packade vi ihop våra saker. Amalia så vi har samlat på oss grejer. Inte bara möbler, kläder och kärl (saker jag redan visste att vi hade) utan också mängder av små prylar, skor, böcker och massor massor massor av papper. Samt damm, massor med damm. Inte undra på att mitt huvud känts luddigt de senaste veckorna.

I går kväll försökte vi demontera vår soffa. Och fick direkt hjälp av vår fyrbenta lille vän. Jag kan sanningsenligt säga att det blev ganska trångt under soffan när jag låg där och försökte skruva ut en skruv och fick sällskap av 13 kg ludd.

Jag fick även sällskap inuti soffans divan-del i mina försök att skruva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar