söndag 16 februari 2014

Sömnbristkrabbisen

Jag tror att jag äntligen har återhämtat mej från resan. Vi kom alltså hem på måndag kväll, nu äntligen har jag fått sova tillräckligt. Veckan har varit så späckad. Dessutom har man gått omkring i ett zombielikt krabbis-sömnbist-harlämnathjärnanpåflyget-tillstånd så produktiviteten har inte varit speciellt hög. Inte behöver ni alla läsa alla tråkiga delar av min vecka, men några saker kan jag väl tvinga er att ta del av.

På fredagen hade Sigma sin officiella födelsedag. Föreningen firade 55-års-jubileum veckan vi var i Mexiko så det missade vi tyvärr, men inför den riktiga födelsedagen bakade jag två pannkakstårtor och kokade kaffe för att bjuda instens personal på lite fest de med. Jag kände mej nästan duktig när jag dekorerat klart, vändagen till ära.

Min syster kan intyga att detta är ungefär max i dekorationsväg som jag över huvudtaget kan åstadkomma. Men lite stolt är jag nog :P

På kvällen for vi (jag fick till och med L) sedan till Restaurang Teini på vändagsmiddag med Jenni och hennes sambo. Jag njöt verkligen av den kvällen, den behövdes, god mat, bra betjäning, gott sällskap. Stackars Jonas blev dock utsatt för lite överdos av gullemufs den kvällen. Men bra var det!! Jag tänkte hela tiden att jag ju borde ta lite bilder men glömde saligen bort det min vana trogen. Så härifrån får ni inga bilder.

Annors hade jag en bra vändag, men jag var riktigt jobbig och sur på dagen då jag var stressad över tårtorna och annat men smälte snabbt när jag fick en bukett rosor och choklad av min egen prins. Just så lätt är jag att blidka ;)


1 kommentar:

  1. Tänkte faktiskt "att vem ha hjälp henne att laga så där fina hjärtan" när jag såg bilden. Duktigt jobbat! :D

    SvaraRadera