onsdag 26 februari 2014

Projektet

Jag bor ihop med, förutom min ängel, även "projektet".

"Projektet" är en term myntad hos L:s föräldrar. I det huset har folk nämligen konstant projekt på gångs, och dessa projekt lägger beslag på vissa saker, som exempelvis utrymme. Uttrycket används också i meningar som "Var är saxen? -Projektet har tagit den." o.s.v.

Jag har insett att jag bor ihop med en kille som har sina projekt. Med jämna mellanrum hittar han saker som man måste projektera med. Ibland är det mer givande projekt som även jag förstår mej på, ibland är det mindre givande saker på gång. Just nu är "projektet" Sigmas webbsida. Den håller på att bli bra, så jag måste väl tycka att det är ett bra projekt.

Jag har alltid trott att L:s projekterande gener främst var nedärvda av hans mamma, som projekterar med aldrig sinande energi. Men i morse upplyste L mej om att även hans pappa ju verkligen projekterar, han bara gjorde sitt projekt till sitt jobb i tidernas morgon. Så jag insåg att L alltså är obotligt projekterad.

Sedan fick jag en annan uppenbarelse. Min egen pappa är ju också lite projekterande(mitt nya favoritord) av sig. Så det måste ju betyda att även jag har lite projektgener.

Sedan insåg jag att jag ju faktiskt själv har ett projekt på gång just nu, ett som gör att jag för tillfället inte kan koncentrera mej på att läsa på tent för att jag är supersupersuperuppspelt.

Så summa sumarum, vi är två galna projekt-tokar i detta hushåll, och jag kommer att få leva mitt liv med att projektet äter upp saker och ting. But that's fine with me <3 p="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar