torsdag 24 juni 2021

Skrivkramp

Jag älskar att skriva, jag är väldigt jag när jag får skriva. Jag har alltid drömt om att skriva en bok, och jag har påbörjat många och inte färdigställt en enda. 

Jag började skriva blogg för att skriva av mig ibland. Men jag vill inte blogga så där som väldigt många gör och bara referera sitt liv. Jag vill inte skriva om min dag som om jag drev reality tv. Jag vill skriva annat, något med mer känsla och mer ärlighet. Men ibland har jag skrivkramp. Jag hittar inte en enda sak att skriva om liksom. Vardagen rullar på, byggsekten greppar oss, solen skiner, myggorna bits, damen växer. Same old same old liksom.

En vän påminde mig dock om min blogg igår, när han delade ett minne kring hur otroligt kul mina texter blev när Google translate fick översätta dem till finska. Och engelska. Och det kan ju bero antingen på att Google translate är usel, eller på att mitt sätt att skriva är lite udda. Men jag gillar min stil, och någon dag ska jag ännu skriva något värt att läsa. 

But til then får jag hålla till godo med min blogg. Och hoppas på inspiration för några inlägg per månad. Och under tiden får jag njuta av det fina i tillvaron, och försöka glömma allt vad bygg heter. Jag har ju trots allt 10 ben som sprider glädje. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar