tisdag 19 januari 2021

Vad var 2020?

 År 2020 är över. Året som nog var väldigt konstigt för väldigt många människor. Jag producerade 2 inlägg under 2020, och det är så där i efterhand lite synd. Det skulle ha varit kul att ha något minne av ett år som nog var ganska kaotiskt på många sätt.

För oss var 2020 i varje fall året vi:
- försökte oss på att renovera ett hus. Lennart gjorde ett bra jobb, jag gjorde det inte. Jag klagade mest, för jag hatar verkligen att bygga. 

- flyttade ut på landet på riktigt. Närmaste granne är en åker.

- jobbade på distans en stor del av vårterminen. Det var en erfarenhet många säkert skulle ha varit utan, men jag njöt faktiskt i hemlighet lite av det. Det var kul att försöka hitta på sätt att engagera och motivera också på distans, och jag blommade lite upp av utmaningen. Dessutom var distansen min räddning under våren, eftersom jag troligtvis annars skulle varit sjukskriven.

- utökade familjen med en tvåbening. Från mars till november kretsade ganska mycket kring att hålla näsan ovanför ytan och förbereda för hennes ankomst. I november anlände vår lilla dotter, 4 veckor tidigare än planerat, men mycket frisk och stark. 

- lärde oss att leva med begränsad social kontakt och med en global pandemi. Jag led kanske lite av den bristande sociala kontakten (även om energi för kontakt var en bristvara), men i övrigt tycker jag vi klarade oss riktigt bra. 

Jag ska göra ett försök att återuppliva min blogg för 2021. Mest för att försöka samla intryck från vardagen med en liten bebis så att jag kan gå tillbaka och minnas senare. Men vi ska se, jag har försökt och misslyckats förut. 

Vi har vinter här i söder i år, och jag känner hur hela mitt väsen njuter och lever upp


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar