lördag 5 september 2015

Hösten igång igen

Jag funderade om jag skulle väcka liv i min blogg igen efter sommarpausen. Det kändes ganska passligt så här en vecka in i terminen.

Vår hösttermin har dragit igång. Jag har 20 sp matematik kvar att göra, sedan är mitt studieprogram fullt. Detta innebär två kurser i Komplex analys och vår fortsättningskurs i vanlig analys. Detta skall jag göra under höstterminen eftersom vi i januari flyttar till Vasa för pedagogikstudier. Och jag har förstått att vi då inte kommer att ha så mycket tid över.

I övrigt skall jag väl få något gjort på min gradu. Jag fick ett tema i våras redan och har börjat få rätsida på den teori jag behöver. Planen är att ha stoffet klart till jul så att jag kan "skriva" rent det under våren. Så att jag allra senast i augusti nästa år skall kunna ta ut mina magisterspapper.

Så att så, det är planen! I like to have a plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar