måndag 21 september 2015

Jakt i Vehmaa

Jag har tillbringat veckoslutet i Vehmaa med Turun Seudun kultaiset på deras årliga jaktprov. Capsingen har fått vara med som sällskap och för att öva sig på att vara på dylika tillställningar men han har inte deltagit. Han har inte ännu fattat helt hur man apporterar så han fick inte vara med :) Jag har varit funktionär och tillbringade lördagen i en roddbåt med en massa måsar och söndagen på en klippa med samma måsar.

Utsikten från min klippa
Jag har fått se många sjukt duktiga hundar med jätteskickliga förare. Jag har ingen aning om hur man skall bete sig för att lära en hund att göra allt det där som dom gjorde. Men även vårt lilla Cap hämtade en mås från sjön. Kanske det blir jakthund av honom också något varv.

Capsingen tillbringade många timmar snällt i en bur med sin kusin Lumi men där emellan fick han springa runt i skogen och leka med kusin Lumi, morbror Pelé och halvmorbror Rasmus.

Rasmus och Pelé håller koll på småttingarna i buren

Rasmus visade också några av sina talanger och plockade lippisen av sin uppfödarpappa

Capo och Lumi på morgonpromenix



2 kommentarer:

  1. Now you also learned how it is possible to be at the same time "Kaksi jäljellä" and "Yksi jäljellä"

    SvaraRadera