söndag 22 februari 2015

Träning

I dag har vi igen varit på träning här i Åbo. Det var slaskigt och vått, men det var bra ändå. Capo börjar vara riktigt duktig, han koncentrerar sig dussigt. I dag fick vi även träffa två hanhundar från Capos kennel. Jag har träffat dem förut, men Capo hade inte. Han hälsade snällt på de två enorma hanhundarna och betedde sig precis som han skulle. Efter lite träning for vi alla iväg till hundparken i Kråkkärret så att de skulle få springa av sig lite. Det var nästan lite släktträff i dag när alla sju hundarna råkade komma från samma kennel. Två syskon från a-kullen, två syskon ur kull b, två ur e-kullen och så lilla Capo från f-kullen. De utgjorde en riktigt fin liten flock i hundparken.


Vi skall fortsätta med vår träning här i Åbo. På söndagar tränar vi TOKO, d.v.s. grundlydnad, lite som dressyr för hundar. Nu skall vi också börja se hurudan jaktinstinkt Capo har eftersom vi (jag trodde aldrig jag skulle säga denna mening) har en död kråka i frysen som vi skall börja träna med. Och i veckan anmälde jag oss till en sommarkurs i VEPE (vesipelastus) som hålls i Salo. Jag hoppas att aldrig bli beskylld för att jag understimulerade min hund :)

Vi övar tålamod med Capo, han skall vänta medan jag går bort från honom och sedan tillbaka ända fram innan han får röra sig.

2 kommentarer:

  1. Bra

    Capo är en fin hund!

    Of course im a bit predjudiced ...but he is really a great dog!

    SvaraRadera
  2. He is the best! (and I am not predjudiced at all ;D )

    SvaraRadera