söndag 15 februari 2015

Kommunikationsproblem

Alltså, nu är jag irriterad igen.

Vi håller på att anmäla oss till våra pedagogikstudier nästa år. Som vanligt blir jag lite irriterad varje gång jag har något med detta att göra. Nytt och smidigt för denna gång är i alla fall en elektronisk blankett, som i sig fungerar jättebra. Det är bara det att informationen de vill ha inte har huvud eller fötter.

Vi skall bifoga några intyg till fakulteten. Bland annat:

Ett studieregisterutdrag. Varför i hela friden måste jag bifoga ett studieregisterutdrag till en annan fakultet inom samma universitet? Till och med damen som stämplar intygen tyckte det var underligt i fjol då vi hämtade intyg för att anmäla oss till den inledande praktiken. Nu skall vi då göra samma rumba igen för att visa upp vadå? Att vi fått fler studiepoäng? Att vi är inskrivna? Att vi (jag) inte ännu har de krävda 60 sp i fysik som jag behöver före januari NÄSTA år? F.Y.I så går jag den sista kursen nu och har således poängen om en månad si så där.

Ett intyg på att jag är antagen till utbildningen. För TREDJE gången. Första gången som detta intyg skickades till Vasa var när vi skulle börja gå nätstudierna. Konstigt redan då eftersom de ju borde veta vem de antagit. Men okey, det var de allra första studierna så låt gå för det då. Andra gången var i våras då vi anmälde oss till inledande praktiken. Nå men jag har ju redan studerat för dem, har min antagning ändrat på tre månader? Nä, de behövde veta att jag är antagen. Och nu då, efter att redan visat upp mej i Vasa ett varv och deltagit i nästan halva utbildningen till ämneslärare behöver de fortfarande se papperslappen som säger att jag är antagen år 2012. Alltså suck.

Missförstå mej rätt nu. Vi hade det bra i Vasa i höstas och allting där fungerade faktiskt klanderfritt. Alla planer fungerade, all information kom i rätt tid från rätt instans och allting löpte bra. Men vad det finns för störningar på kommunikationsfronten där i höjd med Björneborg vet jag inte för kommunikation mellan Vasa och Åbo fungerar tydligen inte alls. Det här är ju löjligt!

1 kommentar:

  1. Men nu har du ju fått din vilja fram! Elektronisk blankett! Så ids int klaga nu.
    Se bara till att ta en kopia på utskriften från den elektorniska blanketten så att du kan bifoga den med alla intyg du ska sända sen i höst innan du faktiskt flyttar upp till Vasa!

    SvaraRadera