tisdag 12 augusti 2014

Vidare

Livet går vidare, sommaren tog slut. I morgon har jag min sista arbetsdag för i sommar. Min sista lunch på världens bästa restaurang. Sista sommartimmarna i sommarstaden Ekenäs. Sedan bär det av till Vasa för några veckan på peffan och på grundpraktik.

Sommaren har gått igen, en sommar i Ekenäs. En sommar hemma hos mamma o pappa, hemma hos gamla kompisar och nya kompisar. En sommar bland med de galnaste och underbaraste av arbetskamrater. Nu sitter jag mitt i natten och försöker samla ihop alla saker som åkt omkring under sommaren. Jag har lite av mitt liv här hemma i mitt rum, lite i Tenala hos L, lite i bilen, lite omkringspritt i huset och lite på jobbet. Har snart lyckats klämma ner en hel sommar i några kappsäckar och ett par plastpåsar och på onsdagen börjar vardagen igen. Och ett nytt skolår, då jag igen blir ett år vuxnare. Kanske. Jag undrar ibland om jag blir klokare alls. Ju vuxnare jag blir desto krångligare och simplare blir livet, båda sakerna samtidigt. Men så småningom faller alla pusselbitar på plats skall vi tro.

Nu skall jag sova sista sommarnatten bredvid min älskade katt, hon som alltid sover bredvid mej då jag är hemma. Och sedan slutar min sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar