tisdag 17 juni 2014

Utsikt

Det händer inte så mycket i juni, så jag har inte så stor motivation att skriva.
Det har hunnit gå två veckor av sommar"lovet" nu. Jag har hunnit jobba några dagar, ha första lektionerna med sommarens privatelev, fira en konfirmation och ett dop i bekantskapskretsen. Jag som aldrig har kameran med för att fota har således inte så mycket att skriva om.

Vi väntar på besked här, känner mej som att jag kolla mejlen en gång i timmen dygnet runt. Vi har fått veta att vår lägenhet kommer att grundrenoveras under 2015, och att vårt kontrakt kommer att sägas upp på grund av detta. Så vi måste flytta. Vi har hittat ett helt underbart område ganska så nära vår nuvarande lägenhet, ett litet radhusområde i Räntämäki i Åbo. Där finns en lägenhet ledig, en tvåa, med liten "täppa", helt helt helt perfekt för oss. Så vi har så klart sökt den och väntar nu på besked... Spännande. Hade först bara läst på nätet om området och lite så där småfastnat, men sedan gjorde vi misstaget att fara och titta på huset senaste gången vi var i Åbo. Och det var så fint, och mysigt och helt perfekt! Så nu vill jag ju VERKLIGEN ha lägenheten!

I övrigt väntar jag på att semestersäsongen skall dra i gång på allvar så att jag får gå på jobb ordentligt. Efter midsommar hoppas vi på bättre väder och massor med turister. I dag har jag i stället tillbringat en stund på fafars tak i färd med att skrapa bort all mossa som ansett att taket är en passlig boplats. Så här såg min utsikt ut:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar