onsdag 4 juni 2014

Livsnjutaren och råddkocken

Min familj har två pälsbeklädda medlemmar. Sotis och Sudde. I dag har båda svansat omkring på terassen och glott på mej medan jag försökt borsta bort gammal målfärg från staketet. Den ena av dem, Sotis, hade dock lämnat en liten hälsning åt mej som jag hamnade börja morgonen med att fixa. Jag sov i Tenala i natt, och i min frånvaro hade Sotis prövat sig på att dricka ur mitt nattglas. Vilket hade resultat i att glaset stjälpt, ramlat ner från hyllan och hällt ut allt sitt innehåll i min säng.

Så jag fick alltså börja morgonen i Ekenäs med att städa ur alla sängkläder och hänga ut på tork. Medan jag sedan fortsatte min dag utomhus med lite småjobb så gjorde Sudde sitt inlägg i dagens agenda. Han meddelade att solen var skön och att han var en livsnjutare av högsta grad. Så att jag skulle bli avundsjuk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar