måndag 2 juni 2014

Det blev juni

Det blev plötsligt juni. Jag tror att någon lurat mej, att det faktiskt var så i år att vi inte alls hade maj månad. I varje fall fanns det inget maj, dagarna flög, jag hann inte med. Jag gick omkring i ett virrvarr av läxor, tenter, inlämningsuppgifter, körövningar, styrelsearbete o.s.v.

Nu är det plötsligt juni, Jannica har fyllt år, mamma har fyllt år, vi har firat studenter och sommaren har officiellt börjat. Jag väntar på att få börja jobba, pysslar med lite smått och gott här hemma i Ekenäs. Jag planerar framtid, hur vi skall studera, vilka kurser vi skall gå, hur saker skall gå. Jag planerar som vanligt, så som jag alltid gör. Och sedan går det ändå aldrig som jag planerar. Men det är väl bra, att öva sig på att allting inte alltid går som man vill eller tror. Ändå lyckas det allt som ofta, om man planerar väl.

Jag väntar på nyheter från mitt projekt, vill att saker och ting skall hända nu! Har lite lite jobb ännu några veckor så jag vill ha något att riktigt gå upp i och fundera på. Men snart snart händer det säkert.

Nu skall jag sova, har varit och rida en ordentlig lektion, den första på länge, och har pinade magmuskler som säger ifrån nu. I morgon skall jag tvätta bilar. Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar