måndag 24 mars 2014

Våren

Nå nu måste väl också jag erkänna att det är vår, solen skiner, fåglarna kvittrar, och jag har sådana vårkänslor att jag städar. Ni som känner mej vet hur sällan det händer. Så nu har jag städat i garderoben, L har dammsugat, jag har rett upp alla kläder och packat upp det sista från Mexiko-resan. Så nu är här nästan redigt.

Jag sitter och njuter av min lediga kväll. Det händer väldigt väldigt sällan att jag har en kväll då jag bara kan sitta och njuta av att minuterna går. Så skönt!!!!!!

Förra veckoslutet gästade jag huvudstaden som representant för Sigma på Spektrums årsfest. Det var en riktigt lyckad fest, kul att träffa fellow matematiker och fysiker från ett annat universitet. Och på samma gång fick jag lite insides från en av våra fysikprofessorers ungdom och en ny bekantskap i en musicerande matematiker. Trevlig kväll!

Här flyter dagarna på, i dag har jag varit hos tandläkaren. Det var uppfriskande att lappa ett hål utan att ha hela kinden bortdomnad efteråt, någon ny form av skum bedövningsteknik, men hela högra halvan av skallen värkte ett par timmar när bedövningen sedan började släppa.

Nu skall jag slappa i stolen, invirad i en filt. Nammnammnamm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar