lördag 15 mars 2014

Belöningen

I går skrevs periodens sista tent, och allting borde vara godkänt. Som belöning fick jag köpa något jag länge gått och funderat på att skaffa. Jag inhandlade en Chromebook. En chromebook är alltså en liten laptop, som en minilaptop, men den fungerar :P

Den kör googles egna operativsystem Chrome OS och fungerar i huvudsak endast på nätet, eller i clouds på nätet. Allting sparas i googles cloudsystem, den har egentligen ingen annan lagringskapacitet alls. Jag tycker att det är en ganska så fräsch idé, minilaptopar är ganska så tröga och tråkiga idag. Hittills är jag verkligen nöjd, den verkar klara av allt det jag tänkt mej, och mer därtill.

För att riktigt fira lördag har vi varit till mina gudföräldrar för att fira småkusinens 8-års dag. Alltid lika roligt att vara på besök till dem, massor med goda bakverk och trevligt sällskap. Även L fick komma med och träffa den delen av släkten igen. Nu sitter jag här i soffan och pöser efter massor med gott. Min favoritsmörgåskaka, underbara cupcakes och ljuvlig ostkaka var mina favoriter. Nami nami!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar