tisdag 7 augusti 2018

Semester

Vi har haft semester. Gemensam semester. För första gången sedan vi blev ett par. Visst har vi varit på någon resa nu och då, och det är väl nog semester men det är liksom inte samma sak.

Lennart och jag hade tre veckor gemensam semester i år. Jag njuter ju som bekant av mitt första sommarlov och har ju massor av semester.

En vecka tillbringade vi i Umeå. Det blev mest strandhäng i hettan, och en spännande utflykt. Vi packade in vovvarna i en lådcykel och tog en 10 km cykeltur till en strand vid Umeälven och simmade med hundarna. Här var så himla varmt så allt man kunde göra var att ligga på stranden och simma.
Lådcykeln som tog oss runt Umeå som Crazy dog couple

Stranden på Bölesholmarna

Mannen på Båten

De bästa rökta räkorna jag någonsin ätit, och så massivt många!

Trött valp i värmen

Helan och halvan återhämtar sig efter en lång dag av hårt slappande.

En sommarkväll i Övik

Vecka två av vår semester tillbringade vi i Vasa på skären med Lennarts familj och släktingar. Vi fick också äran att gästa ett bröllop i sommarhettan. Hettan följde oss till Vasa och jag fick för första gången se hur skären känns när man verkligen vill simma i det kalla vattnet.

Vi har båthundar också!

Rondo och hans sommarkompis Wille.

Paradisön, med varmt vatten för en gångs skull.

Kimo bruk

Underbara stenar för bordsplacering



 Sista veckan av vår intensiva men ändå avslappnande semester tillbringades i Ekenäs hos mina föräldrar. Eller egentligen mestadels på stugan eftersom det även här var hett. Vi hann med både kräftskiva och ett till bröllop, och av några timmars läsning. Vi har haft en alldeles underbar semester tillsammans, den var verkligen välbehövlig.

Mattes stora skatt behöver gos han med

Mattes lilla skatt

Mattes trötta skatt, på mattes plats

Ut i skogen ska vi gå, upp på berget i Gennarby

Kräftskiva, en tradition vi tror att vi haft i ca 15 år

Paradiset i södra Finland

Mannen på bröllop, vi hade trollstavar vid vårt bord...

För vi satt i Harry Potter-bordet

På det coolaste bröllopet har brudparet förstås också light saber fights!
 Nu är vi tillbaka i Umeå, och Lennart har börjat jobba igen. Jag njuter av min sista vecka i semester mode, men jag har också börjat starta hjärnkontoret så småningom. Jag svarar på mejl, brev från mina elever och planerar årets projekt. Snart kör vi igång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar