tisdag 17 juli 2018

Våra älskade coola hundar

Alltså vi har de coolaste hundarna. Capo har överraskat mig och gjort mig så stolt så många gånger genom åren. Han har nämligen varit det lugnaste och finaste man kan tänka sig. Hans lillebror verkar vara stöpt i samma form, han är nämligen också med på det mesta.

När vi skulle ta oss från Vasa till Umeå var det jag som ensam skulle hantera en 15-veckors valp och en enorm bjässe på båten. När jag stod i kön för att köra ombord skickade Svärmor och frågade om jag skulle ha behövt någon hjälp på båten. "Nejdå - jag klarar mig bra" svarar jag med lite fjärilar i magen. Nog är jag ju relativt galen som ger mig ut på detta ensam. Men allt gick så himla bra. När jag lämnade hundarna ensamma i husdjursrummet ett par minuter för att springa på toa var det enda som hände att Rondo klättrade upp i min stol och lade sig tillrätta där.

Jag blir förvånad varje dag över hur otroligt coola våra hundar är, hur de går med på precis allt vi kommer på. Vi har släpat med dem nästan överallt, och allting är okey. Våra älskade guldklimpar!

Ensam i bakluckan

Vid sommarstugan (Rondos första dopp - han ramlade i :D )

På Lions Loppmarknad med hundratals besökare

Ensamma på båten

Man kan sova på båten också

På stranden med matte och kompis (till höger)

På restaurang

På bussen

Och idag, i cykelbox. Våra coola voffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar