söndag 11 oktober 2015

För ett år sedan

För exakt ett år sedan var jag hemma i Ekenäs som kattvakt och väntade på att få sova en natt och sedan åka hem till Åbo igen. För 12.10.14 tog vi hem vårt lilla Capcap. Jag kan inte förstå att vi varit hundägare ett helt år! I ett helt år har vi haft världens största finaste guldklimp.

Jag undrar vad jag lärt mej under detta år. Jag har lärt mej tålamod tror jag. Att det inte lönar sig att försöka träna bara för att träna om jag eller Capo är på dåligt humör. Jag har lärt mej att min Capoklimp är den bästa medicinen mot en dålig dag. Att han verkligen vet när jag är sur eller ledsen och att han vill trösta. Och att han alltid vill busa när jag vill, också när herren i huset inte är på bushumör, hihi.

Min älskade klimp, idag 34,6 kilo (snart orkar jag inte lyfta upp honom på vågen längre)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar