fredag 30 oktober 2015

Flyttplaner

Vi skall ju alltså flytta till Vasa i januari för att utföra lärarstudier vid Fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier. Från början, då jag sökte till den s.k. ämneslärarutbildningen här, var det folk som frågade huruvida jag liksom hade något emot att flytta till Vasa. Och jag sade att "nej då, jag flyttar helt gärna till Vasa". Det är visserligen nog fortfarande sant, och jag är ganska led på matematiken här, jag är liksom klar med matematikstudierna tycker jag. Och jag är ganska klar med studielivsgrejerna (det har jag varit ett par år redan). Så i princip är jag redo för nya saker.

MEN:
Jag vill egentligen inte flytta från Åbo. Jag har inget emot Vasa, jag flyttar gärna norrut och ser fram emot att bo i Vasa, men jag vill inte lämna Åbo. Jag har vänner här, hobbyn här, ett liv här. Jag har lärt känna så många fantastiska människor, både i och utanför universitetslivet att jag helt enkelt inte vill lämna staden. Jag kände det ett par gånger i början av hösten och förrförra veckoslutet då jag var på hundutställning och TOKO-prov här slog det mej igen med full kraft. Alla hälsade så glatt när jag kom in och folk frågade hur det var med Capo o.s.v. Jag kände mej som en del av deras gemenskap och trivdes så bra. Jag vill inte alls flytta härifrån och lämna det jag byggt upp under tre och ett halvt år.

Nå väl, omväxling förnöjer heter det väl, jag tror nog att jag kommer att trivas riktigt fint i Vasa också.

1 kommentar: