onsdag 12 november 2014

Slut på friden

Vår nästan 10 kg stora klimp har lärt sig en ny konst. Eller egentligen två.

Det hela började på söndagen tror jag när vi satt i soffan och åt. Plötsligt hoppade Capo upp mot soffan, placerade framtassarna i soffan och stod på golvet med baktassarna. Sedan började han göra försök att även få med sig baktassarna. Så han stod där och kämpade och fick sedan plötsligt grepp i soffan med ena baktassen, och så hux flux var han uppe i soffan. Nöjd och glad lade han ner sig med huvudet i famnen och somnade. Såååå det kan hända att våra försök att endast ta upp honom i soffan när vi bestämmer det och inte han inte fungerade helt, och nu är det väl helt kört :D

Han har alltså vuxit lite. Förra veckan tyckte jag han såg ut som en giraff, massor med ben och lite lite kropp högst upp. Tack och lov ingen giraffhals, den kommer säkert senare. Det andra han lärt sig upptäckte jag i natt. L gick ut med Capo kring 5 tiden. Jag hann som vanligt somna om på de få minuter de var ute. När de kom in hörde jag dörren, vände mej och om tänkte fortsätta sova. Men så hörde jag tass,tass,tass,tass,tass... och så blev jag slickad i ansiktet. Han har tydligen lärt sig hoppa upp i sängen. Och förstod att hoppa upp i sängen. Där han aldrig egentligen varit medan vi sovit, bara sent på morgnar när någon av oss ännu mornat oss. Nu var det beckmörkt och det enda jag såg var en massa päls.

Så nu är det tydligen slut på friden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar