torsdag 24 juli 2014

Hett hett och åter hett

Det är hett. Ifall någon inte märkt det. Det är lite för hett för mej. Jag känner mej som en blöt fläck! I går svettades jag 8 timmar i svarta jobbkläder och kände mej så fruktansvärt blöt. Och het! Och klibbig! Och helt utan matlust. Dagens matintag inskränkte sig till 3 chokladbitar och en köttpirog (förutom morgonmål då, det klarar jag mej inte utan). Och så många liter vatten. I dag måste jag försöka äta lite bättre.

I dag ser det ut att bli en lika klibbig dag, är det någon som saknar klister där kring kl 20 så kan jag säkert stå till tjänst som levande sinitarra. I natt sover jag på studsmattan om jag blir i Ekenäs, det är som en bastu inomhus här. Här är dörren öppen in mot stengolvet i tamburen hela dagen och solen gassar och gassar in genom dörren. Skulle vi kasta vatten på golvet på kvällen skulle vi faktiskt få en riktigt fin bastu här i hallen.

Ha en ljuvlig arbetsdag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar