måndag 14 april 2014

Det är bra

Det är bra nu!

Våren spirar utanför fönstret, kurserna börjar sjunga på sin sista vers. Det är just påsklov, och sedan NSSS (Nordisk studentsångarstämma) i Estland, Vappen o.s.v. Jag gillar maj nu för tiden, när jag inte har sena vårkonserter och krångliga skolavslutningar att tänka på.

Visserligen innehåller maj en mardrömsvecka för mej också, 4 tenter på 5 dagar, brrrr det känns som att man är i Gymnasiet igen. Men sedan är det över. Ett skolår till. Tänkt så sjukt snabbt allting går. Nästan så att jag känner mej gammal.

Vi jobbar på den allra sista demonstrationen i sannolikhetslära. Vilken underbar känsla. Har glott på väntevärden sedan januari.

Det blir varmare, kurserna slutar, veckosluten är spännande, en massa saker händer, mitt projekt framskrider som jag vill, stipendiepengar ramlade in, jobbet förra veckan var roligare än det varit tidigare, allt är bra!

L frågar om jag har vårkänslor, och jag konstaterade att det säkert är så. Han poängterar att jag är lite trög. Bara för att jag inte erkände våren i början på mars. Jag erkänner våren när det är dags för vår, inte när naturen är tokig där utanför!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar