söndag 13 april 2014

Den perfekta lördagen

Snart har en vecka till gått. Jag har varit i Ekenäs på vikariat hela veckan och haft fullt upp. Kom hem på fredagen och handlade och lagade lite mat.

Sedan började den perfekta lördagen. Vi sov länge, åt morgonmål i sängen, såg på film. Jag diskade och städade lite i köket, det kändes skönt (hemskt ovanligt då det gäller mej). Sedan provade jag på att laga köttpiroger, L:s idé. Han vek degen enligt "Egyptisk vassbåtsdesign" enligt egen utsago. Dom blev faktiskt riktigt bra, till och med jag som inte helt gillar köttpiroger tyckte de blev bra. Sedan slutade lördagen i soffan med godis (en halv evighet sedan jag ätit lösgodis), chips, dipp och det allra första avsnittet av Star Trek.


Om man är en liten nörd måste man se Star Trek, så nu började vi. Sci-fi från 1966 är inte helt bra, men det var spännande ändå.

I dag har vi gjort absolut ingenting, så på det stora hela ett riktigt perfekt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar