lördag 19 mars 2016

Halvtid

Modul 1 tog slut igår. Jag hade två lektioner sista dagen och hann således både med lång matta på morgonen och data på eftermiddagen. Sjukt stressigt :P

Det är 8 veckor kvar, och jag är på mycket bättre humör nu än tidigare. Det är trots allt annat undervisa jag gillar och handledarna har varit positivt inställda till vad jag gjort i klassrummen. Det enda som skrämmer mig nu är att många handledare implicerat att jag "har koll på sakerna vi kollar på i modul 1", vilket får mig att vara lite rädd för modul 2. Tänk om jag är helt ut och cyklar vad gäller sakerna de tar upp i modul 2?

Jag tror på att det skall bli bra, solen lyser, det är ljust om morgnarna och jag skall börja jobba på gradun igen. Capo tappar vinterpälsen, det är gyllengula hår och lera överallt men det är så skönt att promenera i vårsolen så det gör inget. Och det är just påsk, några lediga dagar som skall tillbringas i Ekenäs.

Draken inom mig ligger i vårsolen och puffar små rökmoln. Må hon fortsätta med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar