lördag 1 juli 2017

Capcap - the therapy dog

Capo och jag har agerat terapihund idag. Han fick följa med mej och hälsa på gummorna och gubbarna på mitt sommarjobb. Jag ville se hur han skulle reagera och hur de skulle reagera på honom. Capo var alldeles underbar, lugn och trygg. Han ville bli klappad, slickade försiktigt på alla utsträckta händer och lade mjukt huvudet i knät på en ivrig klient. Sen när han varit lugn och vuxen i nästan en timme behövde han studsa och busa ute på gräsmattan, och det var han så värd.

Och alla var så glada åt att se honom. Ville hälsa och klappa, berätta om sina egna hundar som de haft. En och annan tår fälldes också i glädje över Capos närvaro. Och jag var så glad, det är så underbart att få känna att man kan sprida glädje, att en så enkel sak som att Capo och jag går dit kan förgylla en hel dag.


Matte älskade duktiga guldklimp. Så här går vi morgonpromenad hos oss!

1 kommentar: